lørdag 7. mai 2011

INNVESTERING I JORDMOR

I mitt første svangerskap prøvde jeg to kommunale jordmødre og ingen av dem "gav" meg noe. Valgte derfor å kun gå til lege. Men i dette svangerskapet fikk jeg tips fra en venninne om "Mamastork" en privat jordmor tjeneste som finnes her i Stavanger. Må innrømme at jeg var litt betenkelig med å betale for denne tjenesten jeg selv ikke hadde hatt en god opplevelse med tidligere. Men etter første time så jeg at dette var en god innvestering i meg selv.


Disse damene har lang erfaring fra ulike instutisjoner og har opparbeidet seg mye kompetanse. De både jobber som jordmødre på sykehuset og driver denne jordmor tjenesten. De har derfor tilgang til informasjonen bak statestikken. De har historier som er ferske fra føden. Første håndserfaring som er gull verdt. "Det skal jeg sjekke for deg neste gang jeg er på vakt." har jeg fått som svar når jeg lurer på noe ang. sykehuset og fødselen som de ikke kan svare på der og da. Etter det har jeg fått svar på epost, telefon eller på neste time.

Hver time koster litt ja, men jeg opplever at det har hvert verdt det. Slike tilbud finnes nok over hele landet. Så det kan være verdt å sjekke om du ønsker å ta denne invisteringen som gravid.

Jeg har også valgt å delta på vanntreningen de arrangerer for gravide i siste trimester. Det kan virkelig anbefales! Det å lad opp batteriene fredag ettermiddag og føle seg litt vektløs i et basseng for et par timer er deilig nå når ting begynner å bli ganske tungt både fysisk og psykisk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar