fredag 21. mai 2010

INNEBAKTE PØLSER

Etter tips fra en god venninne prøvde jeg meg på denne oppskriften med innebaktepølser. Siden det har jeg laget dem til mange anledninger med stor suksess. Laget dem til barna i starten, men fant fort ut at de falt i smak hos de voksne også :-)

De er enkle å holde og det er ikke noe pølsebrød som detter av. Det eneste som er litt vrient er å ha ketchup og diverse på. Men de er utrolig gode uten noentinge også. Har også prøvd å fryse dem. Ikke like gode som når de er nystekte, men det fungerer absolutt.

Her er oppskriften;
250 gr mel (bruk gjerne 1/3 grovt)
25 gr smør/margarin
1ss sukker
1/2 ts salt
1,5 dl melk
15 gr gjær ( jeg tar ofte bare en hel pakke tørrgjær)
1 egg

Bland mel, sukker, salt, gjær og egg sammen. Smelt smøret og varm melken oppi samme gryte til en tempratur gjæren tåler. Hev til ca dobbelstørrelse. Deretter kjevler du ut deigen ganske tynn og kler inne pølsene. Det skal være nok deig til 1 pk grillpølser av kylling på 600gr. Jeg pleier å dele pølsene i to.

God lang helg :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar