lørdag 30. april 2011

KLAR FOR 3 ÅRS DAG OG FØDSEL

Eller så klar jeg kan bli....

Jeg liker å planlegge og være forberedt uten på noen måte å være fanatisk. (selv om jeg nok vipper litt på grensen nå) Da opplever jeg iallefall at dagene blir enklere. Det er jo enkelt når mini skal bli storesøster nesten på samme tid som hun skal bli 3år... Men nå tror jeg at jeg er så klar som jeg kan bli. Resten får alle rundt oss fikse om det blir nødvendig. Og livet går jo videre selv om det ikke blir 100% slik jeg selv har sett det for meg i denne siste "redebyggings fasen" av svangerskapet.

Hønemor har fylt opp fryseren med mat og kaker. Kjøpt inn party rekvisita og pynt i rosa, rosa og rosa. Jeg kjenner at ingenting skal iallefall ta fokuset vekk fra denne 3 årsdagen mini gleder seg sånn til.

Gaver til den kommende storesøsteren er selvfølgelig også i hus. Stor dukkevogn med hjemmestrikket teppe og litt annet utstyr til dukken. Klar til å leke "mini mamma" når lillebror kommer.



Sykehusbagen er pakket med alt vi måtte trenge og litt til. Skulle nesten tro at det var flere måneders ferie vi skulle på til et sted vi ikke fikk tak i noenting... "Hentesett" og kose teppe til lillebror er iallefall viktige elementer. En nydelig  jakke, sokker og lue strikket av min mor. Mønsteret er fra en god gammel oppskrift fra 70 tallet. Det er ingenting som slår de gode gamle mønsterene.


Så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet og vente. Det er jeg jo KNALL flink til... Hønemor har iallefall gjort klar det som kan gjøres klar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar