onsdag 31. august 2011

DÅPS PYNT TIL LILLEBROR

Lillebror ble døpt på søndag tross to febersyke foreldre og en svært snørrete storesøster. Med god hjelp fra familie og venner gjennomførte vi med glans om jeg må si det selv.



Dåpsbordet pyntet jeg ikke like søtt som da storesøster ble døpt. Denne gangen ble det litt mer lekent. Min mann har en hel haug med gamle leke biler fra sin barndom. De fikk pryde bordet og lekt med underveis. Samt mine første sko. Hele familiens dåpskopper med lys blå hortensia. Takk for tipset fru. Berg - hvite roser ble litt for kjedelig.

Bordet var med andre ord preget av ting av sentimental verdi. Hvorfor ikke pynte med leker og ting som betyr mye for en når en skal lage festbord. Stilig synes jeg iallefall.


Kakebordet ble pyntet med biler og fly fra min far sin samling av gamle ting og tang. Det fasinerer meg likemye hver gang hvor mye kake en klarer å spise i slike anledninger. Heldigvis var det litt igjen vi kan gå å snike av utover uken.

"Mamma og pappa og de som vil stå nær deg i livet introduserer deg til mange muligheter, mange "rom". I dag har du fått nøkkelen til et av disse rommene - troen og kirken. Men du velger selv hvilke nøkkler du tar i bruk" - kloke ord fra min gode venninne og fadder til lillebror. Takk!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar