søndag 26. juni 2011

ENKEL MIDDAG FOR MAMMA OG MINI


Hjemme alene med storesøser på 3år og lillebror på 4 uker byr ikke på de store kulinariske kromspringene i matveien. For å gjøre det enkelt for meg selv har jeg valgt en middags meny som jeg vet slår an hos storesøster. Da slipper jeg en trøtt og trassig 3 åring.

Her om dagen stod amerikanske pannekaker på menyen.
Toppet med banan og blåbær. Enkelt og godt.
Store søster regel rett trykket i seg nesten tre stk. Det er ikke hver dag det er så stor iver med middagsbordet.
Her er grunnoppskriften for 2 pers;

50 gr smør/margarin
2,5 dl melk
2 egg
3 dl hvete mel
2 ts bakepulver
1 ss sukker
0,5 ts salt

MEN jeg bytter alltid ut de 3 dl hv.mel med alt mulig annet mel både fint og grovt. Gjerne også litt kli, havregryn og knuste linfrø. Da har plutselig de i utgangspunktet usunne pannekakene blir næringsrike både mer fiber og næringsstoffer.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar