søndag 15. mai 2011

HJEMMESYDD BURSDAGSKRONE

Kun få dager igjen til 3 års feiring og ingen lillebror har meldt sin ankomst. Jeg vet ikke om det er bra eller dårlig... "Hu mor" er sliten av kvelder med intense murringer og sammentrekninger, MEN vil så gjerne at 3 års feiringen skal bli bra.

Jeg har derfor brukt litt tid de siste dagene på å kopiere FruFly sin krone ide og laget en krone til den store dagen til storesøster. Denne ble ikke like gjennomført som hennes. Men den kommende 3 åringen har allerede lagt sin elsk på den.



Går du inn på bloggen til FruFly finner du en god beskrivelse på hvordan hun har laget kronen. Men jeg kan prøve meg på en kort forklaring her også. Jeg har brukt to ulike restestoff som jeg har strøket fliselin på slik at det skulle bli litt stivt. Har deretter målt hvor stort hodet denne kronen skulle romme var og laget antall "tagger" i kronen etter det. Sydde tre tall og annet pynt på til slutt før jeg sydde de to delene sammen. Brukte deretter borrelås kjøpt hos Stoff og stil som "lås". Den er enkel å sy på og gjør at en ikke trenger å lage kronen slik at den passer helt nøyaktig.

Med disse materialene kan kronen både vakses og strykes hvis det er behov for det etter mye lek og morro. Håper denne forklaringen iallefall gav deg noen hint om hvordan dette er gjort. Ta kontakt hvis du lurer på noe mer og tror jeg kan hjelpe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar