fredag 27. mai 2011

AMERIKANSK BARSELTRADISJON

Som jeg har nevnt tidligere har jeg en god amerikansk venninne. Hun har med seg mange amerikanske tradisjoner hit til Norge som jeg mener vi burde ha kopiert. En av dem er en middags tradisjon eller ordning de har for middag i barseltiden. I går fikk vi nemlig vi levert på døren et fantastisk hjemmelagd måltid med vin og en magisk sjokoladekake til dessert.


Det er tradisjon at familier i den første barseltiden får middager levert av naboer, venner, kollegaer osv. Slik at det skal være litt enklere å bli et til familiemedlem i hus. Den tradisjonen synes jeg er veldig bra og står mer enn gjerne i fronten for å innføre denne i Norge. Det å lage middag til en familie i tillegg til sin egen når en først er i gang er enkelt. Men for familien som får middagen er det utrolig deilig å få et fiks ferdig måltid levert på døren! Jeg vil derfor oppfordre alle til å innføre denne tradisjonen.

I tillegg til middag vi gaver til store søster og en "Way to go mum" gave til meg. Den inneholdt bl.a verdens største pose med M&M med peanøttsmør som jeg ELSKER. Jeg tør nesten ikke åpne den for jeg vet ikke om jeg klarer å stoppe før den et tom...


TUSEN TUSEN TAKK MAGGIE! 

1 kommentar:

  1. For en fantastisk tradisjon!
    ... og for en alldeles skjönn liten gutt med masse fint fint haar. Haaper alt gaar vel:)
    Klem

    SvarSlett