torsdag 16. desember 2010

ÅRETS JULEGAVE ?

Min mann fikk "Familie kokeboka" av Tom Victor Gausdal og Ole Martin Alfsen til bursdagen for et par uker siden og den er helt super. (ISBN 978-82-7547-362-0) Boken har mange av de grunnleggene tingene jeg savner i andre kokebøker. Samtidig med mange spennende oppskrifter som jeg gleder meg til å prøve ut. Boken har også mye nyttig informasjon innimellom oppskriftene og egne faktabokser med "kokkeknep".

"Tiårets beste kokebok" Yngve Ekren, Aftenposten. Det ser jeg virkelig at den har potensiale til å være. Årets julegave ville jeg har kalt den. Både til de med og uten familie. Men jeg ser helt klart at det er en del gultips til oss småbarnsfamilier i boken. En får virkelig lyst å til å lage mat bare av å se på bildene.

Alle de oppskriftene vi har prøvd til nå har hvert kjempe gode! Favoritten vår er uten tvil denne brokkolisalaten.


Brokkolisalat

400 gr brokkoli
8 soltørkede tomater
100 gr fetaost
4 ss kapers
2 vårløk/gressløk/purre

Dressing
5 ss oliven olje
3 ss hvitvins- eller epleedikk
salt og pepper

Den passer all typer lyst kjøtt og fisk. Vi er ikke overbegeistret for kapers, men i denne retten passet de utrolig godt. I tillegg er det utrolig enkel og rask og lage.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar