torsdag 16. september 2010

KJEDELIGE TING I SYSTEM

Ta ut av oppvaskmaskinen, legge på sengtøy, vaske klær, skrubbe dusjen, legge sammen sokker, ta ut søppelet, ...... listen av gjøremål jeg synes er UTROLIG kjedelige er laaaaaang. Derfor har jeg laget en fast rutine på en del av dem. Det betyr at jeg slipper å bruke energi på å tenke på når jeg skal gjøre det. Jeg har rett og slett laget en alarm på mobilen og gjør det når den alarmen går. Har prøvd meg litt frem på hvilke dag det passer best å f.eks bytte sengtøy på. Som et eksempel så bytter jeg det annen hver torsdag. I tillegg er det min jobb å vaske klær hver torsdag og min mann vasker hver søndag.

Denne ideèn fikk jeg av en venninne. Syntes det hørtes litt for kontrollfreak ut da hun først fortalte det. Men jeg prøvde det ut og det fungerer utrolig bra! Min teori er at setter en de kjedelige tingene i system har en bedre tid til kjekke prosjekter og tid til familie og venner. Men det beste hadde jo hvert hvis mobilen også kunne ha gjort tingene for meg.

1 kommentar:

  1. Hm... kanskje verdt er forsøk? Jeg kommer nok til å bruke Mr Pafrikas mobil, det blir spennende å se om ideen virker på han. Isåfall går jeg gode tider i møte, kjenner jeg!

    Fin dag til deg!

    SvarSlett