tirsdag 24. august 2010

PAPRIKA MANDLER - SUNT DIGG!



Ja, du leste rett. Dette er både sunt og digg - ovnsbakte paprika mandler. Oppskriften fant jeg e-boken "Kjernesunde matpakker". Kjernesund familie er et kan man kalle det konsept (?) eller tenkemåte som er startet av en danske familie. De har skrevet bøk, holder kurs og selger sine egne matvarer. Sjekk ut www.kjernesundfamilie.dk hvis du er nysgjerrig.

E-boken kjøpte jeg i dag for en 100-lapp og fikk filen på epost 3 sek. etter klar til nedlastning. Vi har ikke mulighet eller behov for å legge om matvanene våre etter dette konseptet. Men jeg liker mange av oppskriftene og det er mange små og store triks å lære. Som disse ovnsbakte paprika mandlene:

OVNSBAKTE PAPRIKA MANDLER
200 gr mandler
1/2 ts salt
1/2 ts paprika pulver
en klype cayenne pepper (kan selvfølgelig sløyfes)
1 ts oliven olje

Rist mandlene i ovnen på 200 grader i 8-10 min. Bland dem godt med krydder og olje. "Spis med fryd!" stod et i kokeboken og det gjorde iallefall jeg. De bør oppbevares i en tett boks. Hvor lenge de holder stod det ingenting om. En behøver ikke være veldig glad i mandler for å kunne like dem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar