mandag 16. august 2010

GOD HELG PÅ HYTTEN

Vi er så heldig at vi har to hytter i familien vi kan benytte. Det å reise fra alt hjemme og komme inn på hytten er fantastisk. Da har vi noen enkle dager med kun ting vi har lyst til å gjøre foran oss.




Denne helgen har det hvert hovedfokus på å fange årets siste krabber,  blåbær plukking og da naturlig nok vaffler. Det finnes ikke noe bedre å ha på nystekte vaffler enn et lass med rørte selvplukkede blåbær. Selv om alt og alle blir blåsvarte. "Tyven, tyven skal du hete...." ikke lett å ha med en mini som ELSKER blåbær å plukke. Hun spiste, spiste og spiste :-)




Vaffler er ikke det sunneste i hele verden, men det kan en enkelt gjøre noe med. Bytt ut deler av hvetemelet med sammalt fin hvete, spelt mel ol, havregryn og knuste linfrø. Jeg er litt hektet og bruker havregryn og knuste linfrø i alt mulig rart. Disse to ingrediensere inneholder mange gode næringsstoffer bl.a omega 3 i de knuste linfrøene. Jeg er trofast mot vaffel oppskriften fra skolekjøkkenet i 6.klasse. Men har som sagt modernisert den litt :-)

VAFFLER
(oppskriften kommer når jeg finner oppskrifts boken min... )




Som sagt enkle og gode dager - det liker jeg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar